Toate-s vechi si noua toate… va invitam la concurs!

13

Posted by Copilaria Sofiei | Posted in Carti, Psihopedagogie timpurie, Scris si citit Montessori | Posted on 14-09-2014

Tags: , , ,

MONTESSORISalutare!

Ne-am intors, intr-o noua prezentare, chiar acum, odata cu inceperea scolii. Sofia mai are un an pana la scoala.. in curand va implini 5 anisori daruiti vietii si noua, parintilor ei, 5 anisori cu mari bucurii si o neincetata uimire in fata miracolului vietii.

Vom continua a va povesti aventurile noastre ce se scriu asa de frumos pe calea vietii, insa blogul va lua o noua forma, dedicata in principal educatiei timpurii, cu precadere varstei de 0-3 ani. Nu voi mai povesti in numele ei, pentru ca acum Sofia este mare si are propriul punct de vedere. De asemenea, pozele postate cu ea vor fi primit cu siguranta aprobarea ei initiala.

Site-ul este inca in constructie, insa blogul acesta functioneaza foarte bine :)

Si pentru a sarbatori noua noastra adresa si prezentare, vom incepe prima postare cu un … CONCURS!!!

Asadar, dragilor, va invitam sa va inscrieti in concurs, lasandu-ne mai jos un comentariu legat de viziunea voastra asupra educatiei timpurii din Romania, cum o vedeti, la ce nivel se face in crese si gradinite, ce credeti ca ar trebui imbunatatit si cum am putea transmite mai usor informatia pertinenta catre parinti, ce metoda pedagogica vi se pare potrivita sau poate veti dori sa impartasiti alte aspecte din experienta voastra proprie!

 

Cadoul va consta in doua carti noi-noute Montessori letter/number work dupa care Sofia a lucrat extrem de frumos de doi ani incoace. Vezi postarile noastre legate de scris si citit  aici si aici.

Va las sa le admirati mai jos.

montessori2

montessori3

 

montessori4

 

Concursul se va desfasura in perioada 15 – 30 septembrie, tragerea la sorti realizandu-se pe data de 30 septembrie.

Va asteptam cu drag!

Luci si Sofia :)

Comments

comments

Comments (13)

Felicitari pentru concurs!
Ma bucur sa remarc ca tot mai multi parinti sunt interesati de educatia timpurie a copiilor lor. Multi se informeaza si cauta materiale educative diverse. Nu sunt adepta nici unei metode pedagogice, dar imi place in mod deosebit metoda Montessori, materialele folosite si modul in care este pus in valoare copilul.

Despre noi stii ca suntem adeptii si propovaduitorii educatiei timpurii, fie ca este sub forma Doman, Montessori, sau un amestec al acestora. Stiu ca exista si alte abordari interesante, pe acestea le-am exploatat noi mai mult. Daca ar fi s-o iau de la capat, as face cu un bebe tipic un program de genul celui facut cu Cati in primi doi ani de viata, iar apoi activitati, in special in stil Montessori. Darul vostru de blog este foarte frumos, abia astept sa va citesc si pe mai departe!

Felicitari pentru blog, in calitate de mamica de Marie de 1 an si 10 luni, abia astept noutatile pentru picii de 0-3 ani!

Despre educatia timpurie din Romania, ce sa zic, sunt profund dezamagita de institutiile de stat (mi s-a spus ca o cresa nu e muzeu ca sa o vizitez inainte de a-mi duce copilul…). Si, ma intreb, oare mediul privat si parintii care sunt intradevar interesati de educatia propriilor copii vor reusi sa induca o alta directie…

Te felicit si eu pentru blog! Si pentru premiul ce ni-l daruiesti…e exact ce caut pentru fetita mea!
Eu cred ca desi in institutiile din Romania educatia timpurie lasa mult de dorit, in familii, ea prinde tot mai mult amploare, si asta e un lucru ce ma bucura enorm, pentru ca asa putem invata unii de la altii, si nu numai.

Felicitari pentru blog!

Consider ca educatia timpurie este foarte importanta in dezvoltarea unui copil. Din pacate, in prea putine crese si gradinite de stat se acorda atentia cuvenita acestui aspect. Fetita mea beneficiaza la gradinita unde este inscrisa de o educatie buna, moderna si axata pe individ. Pe de alta parte, si noi, parintii, facem eforturi sa gasim carti educative pe care sa le citim impreuna, jocuri educative si sa fim doar pentru ea in timpul petrecut impreuna. Din nefericire, am intalnit multi parinti care considera ca doar cresa, gradinita sau scoala trebuie sa le educe copilul.

Va multumesc mult, din tot sufletul! Parerile voastre sunt extrem de importante pentru mine, ca om ce activeaza in acest domeniu si simte cateodata un mare dezinteres. Va multumesc, mamici dragi!

Iubire, afectiune, ingrijire si educatie…sunt lucruri de care copilul are nevoie din primele zile de viata. Vedem cum un bebelus se schimba, invata lucruri noi si progreseaza in fiecare zi. Ajutandu-l, va invata si mai multe lucruri si mai repede. Pentru el viata e o calatorie si la inceput are nevoie de ghif. Invatand-i frumi
os vom avea copii buni si frumosi

Sunt extrem de interesata de educatia timpurie si de sistemele alternative de invatamant. Sunt adepta attachment parenting-ului, cat si a celui bazat prin joc. Am studiat cu atentie toate sistemele alternative de invatamant prezente in Romania si am descoperit cu uimire (nu tocmai placuta) ca in majoritatea cazurilor exista 2 probleme:
1. Implementarea dusa la extrem, pe de o parte, sau deficitara pe de alta parte, a principiilor unei anumite metode educationale, in principal din cauza ingelegerii partiale a filosofiei si psihologiei din spatele evidentului. Si nu mica mi-a fost mirarea sa observ cadre didactice “in formare” care chiar nu inteleg catusi de putin filosofia x sau y, ca sa nu mai spun ca oricum nu o aplica, sau din exces de zel o aplica fff prost si rigid. Degeaba avem materiale si sali aranjate frumos, daca ceea ce se face acolo de multe ori este o gluma.
2. Dupa care, degeaba avem cadre didactice atestate sau in curs de atestare pe o anumita metoda alternativa, daca personalul de suport este indoctrinat bine de vechea abordare, pe care in continuare o aplica nestingherit. Pana la urma copiii nostri relationeaza cu toata lumea din institutia respectiva, de la educatori, asistenti, management, pana la ingrijitoare, bucatareasa, asistenta medicala, etc. Degeaba exista principii sanatoase pe de o parte, in clasa, daca odata ce au iesit din camera, copiii nostri se lovesc de exact acele lucruri si manifestari (aici ma refer de la atitudine, cuvinte folosite, ton verbal, pana la practici si actiuni in sine) pe care noi tocmai ce incercam sa le desfiintam odata pentru totdeauna si cautam sa ii ferim de ele, alegand sisteme alternative.
Cred ca sunt foarte multe de spus pe acest subiect. Pacat de toate avantajele acestor sisteme, avantaje care se pierd in procentaj ingrijorator de ridicat pentru ca sunt implementate in purul stil romanesc.

Buna ziua! Cred ca pe segmentul 0-3ani cadrele didactice nu sunt pregatite, mai ales pt ca in general parintii isi trimit la gradinita copiii mai mari de 3 ani. Am avut surprize neplacute din partea multor gradinite sa mi se spuna ca nu este nevoie de lb engleza sau alte optionale la 2 ani. In conditiile in care se stie ca lb straine se asimileaza mai usor cand sunt mai mici:( Asa ca este mare nevoie de mai multa educatie pt acest segment de varsta. Mult succes!

Buna!

Tocmai pentru ca vorbim despre educatie timpurie, ca parintii ar fi bine sa intelegem cu totii ca aceasta incepe in familie si determina, probabil, tot parcursul vietii unui copil, apoi adult. Personal, apreciez metoda Montessori asa cum a fost conceputa initial si e pacat ca in scolile noastre nu sunt implementate macar cateva din principiile acestei metode. Si remarc cu amaraciune ca si eu uneori, desi cunosc multe despre, reusesc cu greu sa madezic de ceea ce am invatat si asta tocmai pentru ca am fost educati intr-un anume sistem. Dar este bine ca avem acum acces si la altceva, ca sunt multi parinti care inteleg ca se poate si altfel si ca acel altfel face diferenta.
Felicitari pentru blog si mult succes la tot ce urmeaza!

Felicitari pentru tot ce ati facut pana acum , dar si pentru noul inceput!
Sa stii, ca si eu trebuie sa ii intreb pe ursuleti daca pot pune o poza sau alta pe blog.
Nu pot spune ca am abordat cu ai mei baietei un stil de educatie anume :). Am luat cate putin din ce mi-a placut si ce am crezut ca se muleaza pe preferintele, temperamentul , talentele , inteligentele lor ( ma refer la inteligenta multipla). NOi am folosit foarte mult in activitatile noastre educative figurine si papusi de mana: ele ne faceau povestile vii, matematica usoara, lectiile de viata atat de practice.
Cel micut a fost implicat in toate activitatile fratiorului mai mare inca de cand avea 4-5 lunite :).
Eu a trebuit mai tot timpul a pregatesc simultan cate doua activitati. Usor nu a fost si nu tot timpul , activitatile mergeau struna :).
Cel mare nu a mers la gradinita , ci direct in clasa pregatitoare, cu cel mic se va intampla la fel.
Sunt dezamagita de ceea ce se intampla in sistemul romanesc ( stiu ca exista si cadre didactice care isi fac meseria asa cum trebuie,d ar sunt prea putine). Insusi fiul meu mai mare , mi-a spus dupa doua – trei zile de clasa I : ” Mami, cat de fericit poate fi A. ca invata acasa ca si copiii regilor! “..si tot in acele zile, il intreaba pe tati cu tristete: ” Tati, de ce mami poate face chiar si matematica distractiva si la scoala nu este asa? ”
Incerc sa facem acasa ceea ce nu primeste la scoala, desi e greu si obositor.
Incerc sa il pregatesc pe cel mic pentru ce va urma…
MI-e teama doar ca , stiind ca trebuie sa-i trimitem la scoala de stat , ne resemnam…” asta e, daca nu se poate mai mult, e bine si asa…. ”
stiu, au aparut crese, gradinite, scoli Montessori, Waldorf, Step- by=step…sigur si eu i-as duce acolo, dar cine isi permite?? Sunt preturi stabilite irealistic… noi, cei cu un venit modest, putem doar visa la asa ceva.
Si uite asa, cu ajutorul concursului tau ( pentru care iti multumim din suflet)…mi-am spus si eu frustrarile :).
Mult succes tuturor!

Ce carticele frumoase ne oferiti voi!
La noi in tara, majoritatea adultilor sunt ne-educati in ceea priveste capacitatile copilului mic de a absorbi informatiile. Copilul mic nu e bagat in seama, abia cand ajunge la scoala, la noi se incepe educatia, invatarea, predarea — dar deja e tarziu – invatarea optima, si mai ales educarea copilului sa invete singur, sa descoper lumea, sa exploreze, sa se bucure de descoperile lui si sa aiba increderea in capacitatile lui de invatare — asta se invata de mic. Nu o data am auzit comentarii de genul ‘da’ ce ii spui tu despre X subiect sau altul, are numai 5 ani, ce intelege ea?’. Ei, intelege, multe.
Dupa cum spunea Doman, e mai usor sa-l inveti ceva pe un copil de 5 ani, decat pe unul de 6 ani. Si e mai usor sa il inveti acel lucru pe unul de 4 ani decat pe unul de 5 ani. Si tot asa! :) Iata pe cineva care avea incredere in capacitatile copilului mic.
Mult succes in toate si imbratisari Sofiei!

Va transmit si recunostinta mea pentru informatiile/sugestiile pe care ni le impartasiti si care si pentru mine constituie o sursa de nadejde de idei dar si de incurajare pentru punerea in practica a principiilor Montessori, in prezent doar acasa.

Zi cu bucurii!
Daniela

Write a comment