Reflexele primare neintegrate – o provocare în pregătirea copiilor pentru școală
Atelier practic dedicat părinților cu copii de la naștere până la 6 ani.
DATA: 25 noiembrie , ora 10:00
DURATA: 3 ore
LOCAȚIE: Centrul Educațional Montessori Friends, str. Margaretelor nr.12, Dumbrăvița, Timișoara
Prezență fizică
Sfat: de adus salteluță de yoga pentru partea practică și haine confortabile
Tot mai mulți copii se confruntă cu provocări în momentul în care pășesc spre școală, provocări ce pot părea la început inofensive sau ușor de depășit, însă, pe măsură ce anii trec, deficitele se ad
âncesc. Părinții și copiii ajung într-un cerc vicios în anii de școală din care se iese cu efort susținut, dar și cu multe compromisuri.
Dintre provocările sesizate de părinți și învățători în primii ani de școală putem regăsi:
- Postura deficitară în bancă sau chiar incapacitatea de a sta în bancă
- Dificultăți de învățare, de înțelegere a sarcinilor sau informațiilor comunicate de învățător
- Întârzieri în dezvoltarea psiho-motrică, precum dificultățile de însușire a scrisului și cititului
- Tulburări pe partea de integrare senzorială
- Probleme legate de simțul vizual și cel auditiv (incapacitatea de a urmări textul comunicat sau scris pe tablă, de a-l copia pe caiet sau )
- Timiditate excesivă sau dimpotrivă, hiperactivitate
- Lipsă de încredere în sine
- Dependență de ecrane, carbohidrați, zaharuri
- Incapacitatea de a rezista la efort
- Oboseală accentuată și senzația de copleșire
- ADD/ADHD
- Tulburări din spectrul autismului
Pentru toate aceste aspecte, una din cauzele majore poate fi integrarea incompletă sau deficitară a reflexelor primare.
Ce sunt reflexele primare?
Reflexele primare sunt mișcări repetitive, involuntare ale bebelușului
Sunt esențiale pentru dezvoltarea creierului în primii 3 ani de viață
Importante ulterior pentru:
- Învățare
- Comportament adecvat cultural
- Comunicare
- Relații sociale
- Starea emoțională de bine
Cum putem susține integrarea reflexelor primare?
În primul rând vom învăța cum să identificăm cele mai importante reflexe primare din punct de vedere al impactului asupra dezvoltării copilului.
Apoi ne vom mișca, căci mișcarea este cheia – prin replicarea anumitor mișcări esențiale vom susține integrarea acestor reflexe, dând astfel posibilitatea copiilor să-și acceseze și să-și dezvolte propriul potențial de învățare, să dobândească o stare de bine fizică și emoțională.
Cine prezintă atelierul?
Vă invit cu drag alături de mine, în călătoria pe care o vom face prin lumea reflexelor primare și sper să găsiți răspunsuri sau inspirație pentru situațiile zilnice de acasă.
Lucica Gheorghiu
Consultant în psihologia copilului și a familiei
Primul Trainer Montessori AMI din România, in formare, pentru grupa de vârstă 0-3 ani
Educator Montessori acreditat AMI pentru grupele de vârstă 0-3 ani și 3-6 ani
Specializare în metoda RMTi (integrarea reflexelor primare)
Coordonator al proiectului Copilăria Sofiei – Educație Montessori
Președinte Asociați Copilăria Sofiei
Președinte A.D.E.M.R.
Membru A.M.I.