Bebe Montessori
Programul Bebe Montessori este potrivit pentru tine dacă:
-
Te pregătești să devii părinte și vrei să știi ce poți face ca să ușurezi acomodarea bebelușului la noul lui univers.
-
EÈ™ti proaspăt părinte È™i vrei să înÈ›elegi mai bine cum arată perioadele de dezvoltare ale copilului, la ce tip de activități să-l expui sau cum să îi amenajezi camera.
-
EÈ™ti deja un părinte experimentat È™i ai realizat că, pe lângă experienÈ›a pe care ai dobândit-o, o structură clară în acord cu nevoile diferite ale copiilor tăi devine o necesitate în rutina zilnică.
​
Ce opțiuni am?
Pentru tine, dragă părinte, am creat un program de suport compus din două arii congruente ce pot fi accesate separat sau împreună:​
Cum se desfășoară cursurile?
Toate cursurile se desfășoară fizic, cu posibilitatea ca cele teoretice să fie înregistrate È™i accesate ulterior în funcÈ›ie de tipul de acces ales.
​
Cât costă?
Cursurile pot fi accesate pe bază de abonament de 3, 4 sau 6 È™edinÈ›e (teoretice È™i/sau practice) sau individual, în funcÈ›ie de tema dorită.
​
Următoarea grupă disponibilă:
Montessori Toddler
Copiii până în 3 ani se simt atraÈ™i de mediul înconjurător într-un mod foarte concret, explorându-l prin simÈ›urile lor, în special vizual È™i tactil. Îi atrag în special lucrurile reale È™i concrete pe care le facem noi, adulÈ›ii. Probabil aÈ›i observat cum imită comportamentele È™i acÈ›iunile pe care le văd la adulÈ›i, cele care sunt în relaÈ›ie cu nevoile lor de bază: folosirea apei în toate activitățile casnice, gătitul È™i bogăția senzorială pe care alimentele o oferă, curățenia – mopul È™i mătura sunt obiecte extrem de atractive etc.
​
Copiii foarte mici trăiesc o dorință înnăscută de a-È™i satisface nevoile, de a atinge, de a manipula obiectele, de a face singuri acele acÈ›iuni care duc la independenÈ›a lor în mediu. Dar au nevoie de suportul nostru pentru asta!
Educatorii noÈ™tri Montessori sunt pregătiÈ›i special pentru această grupă de vârstă È™i abordează fiecare copil în parte pe drumul independenÈ›ei sale, permiÈ›ându-i să-È™i urmeze propriul ritm de dezvoltare.
Montessori Toddler ia în considerare câteva aspecte cheie pentru ca cei mici să aibă succes în explorarea mediului:
-
un mediu cald, sigur, conținător, pregătit special pentru ei
-
mobilier adaptat nevoilor lor de miÈ™care – scăunele È™i mese joase, rafturi deschise cu acces direct la activități
-
activități alese cu atenție, sigure, cu un scop direct, de interes pentru ei - cum ar fi cele de viață practică sau de coordonare motrică
-
lucru unu la unu, bazat pe colaborare, cu fiecare copil, exact ca acasă
-
colaborare între echipa de educatori È™i familie pentru a asigura succesul programului educaÈ›ional la creșă, dar È™i implementarea activităților mai departe acasă
Prin expunerea zilnică la activitățile educaÈ›ionale de la grădiniță, copiii vor avea È™ansa de a-È™i dezvolta limbajul, coordonarea È™i abilitățile motrice fine È™i grosiere, de a înÈ›elege cum se fac lucrurile È™i de ce – practic, de a pune bazele minÈ›ii cognitive, matematice.
​
Activitățile pe care copilul le parcurge împreună cu noi urmăresc ca acesta să înveÈ›e să aibă grijă de nevoile sale, explorând senzorial activități de viață practică. Spre exemplu, copilul îÈ™i pregăteÈ™te singur gustarea prin colaborarea cu educatorul, primind indirect o experiență senzorială unică: foloseÈ™te obiecte reale într-un mod sigur, imită acÈ›iunile adultului, are un scop real, cu gratificare imediată – va servi imediat ceea ce a gătit.
​
Prin colaborarea cu adultul, cel mic învață să împartă cu ceilalÈ›i ce a gătit, să devină atent la colegii săi, punând astfel È™i bazele comportamentului social necesar într-un grup.
Montessori Preșcolar
ToÈ›i copiii până în vârsta de 6 ani au o minte specială care absoarbe cu uÈ™urință imagini, informaÈ›ii, atitudini, trăsături culturale, limba maternă È™i comportamente sociale.
​
Montessori PreÈ™colar este gândit astfel încât mintea lor absorbantă să poată beneficia de toată bogăția acestuia, susÈ›inându-i pe copii să-È™i rafineze abilitățile dobândite anterior pregătind calea pentru achiziÈ›iile cognitive.
Dezvoltarea independenÈ›ei este profund încurajată, cel mic fiind ghidat să aleagă într-un mod conÈ™tient o activitate dintr-o anumită arie în funcÈ›ie de interesul lui È™i nivelul de dezvoltare la care se află în acel moment:
-
Viață practică - continuă procesul de perfecÈ›ionare a abilităților motrice, a coordonării mână – ochi, organizând È™i structurând mintea, dirijând atenÈ›ia È™i stimulând concentrarea.
-
Senzorial - oferă copilului oportunitatea de a-È™i rafina simÈ›urile È™i a-È™i îmbogăți cunoÈ™tinÈ›ele despre lumea înconjurătoare, ajungând să sesizeze cele mai mici diferenÈ›e de culoare, textură sau tonalitate a sunetelor – astfel el va reuÈ™i să perceapă lumea într-un mod organizat, pregătindu-se pentru ariile cognitive de limbaj È™i matematică.
-
Limbaj - încurajează îmbogățirea vocabularului È™i susÈ›ine dezvoltarea scrisului È™i cititului, pregătind mintea copilului pentru anii de È™coală.
-
Artă - îi ajută pe micuÈ›ii creatori să-È™i îmbogățească abilitățile È™i coordonarea, imaginaÈ›ia È™i creativitatea, să descopere tehnici de creaÈ›ie artistică.
-
Matematică - oferă copilului dornic să numere orice în jurul său, o modalitate concretă de a face asta, de a identifica È™i de a construi singur cantități. Copilul are È™ansa de a înÈ›elege sistemul zecimal într-un mod foarte concret, observând diferenÈ›a dintre o unitate È™i o mie sau de a explora în acelaÈ™i mod „hands on” operaÈ›iile aritmetice.
-
ȘtiinÈ›e - oferă chei nesfârÈ™ite către lumea înconjurătoare, de la Planeta Pământ în cadrul Sistemului solar, la descoperirea continentelor, țărilor, a animalelor sau a plantelor ce trăiesc în diferite regiuni ale planetei, a bogăției culturale de pe fiecare continent. Punem accent pe protejarea planetei, prin proiecte de ecologie, documentare sau vizite. Excursiile, experimentele, cărÈ›ile, machetele sunt mereu la dispoziÈ›ia lor pentru a explora îndeaproape lumea în care trăiesc.
-
GraÈ›ie È™i curtoazie - oferă exerciÈ›ii practice, prin jocuri de rol È™i observare activă despre cum să-È™i înÈ›eleagă emoÈ›iile, dar mai ales cum să înÈ›eleagă emoÈ›iile celorlalÈ›i, cum să gestioneze conflictele, cum să acÈ›ioneze într-un mod politicos în diferitele situaÈ›ii cu care se vor confrunta într-o comunitate.